Αύξηση της τάξης του 25% προβλεπει το μνημόνιο για την τιμή του
εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Από το
υπουργείο Ανάπτυξης, ωστόσο, επιχειρείται η αύξηση αυτή είτε να αποφευχθεί είτε να είναι μικρότερης τάξης.
Στο πλαίσιο αυτό, και σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον γενικό
γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο, με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, εκτιμήθηκε πως τα μέτρα που άρχισαν να λαμβάνονται από πέρυσι το Σεπτέμβριο έχουν αποδώσει, όμως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί.
Το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου, όπως ανέφερε ο κ. Σταθόπουλος, πρόκειται να εξεταστεί το Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι των συζητήσεων. Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, στη δέσμη μέτρων συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή της εισόδου των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα του οχήματος, έως το τέλος Ιουνίου. Ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες και είναι αποτρεπτικό της λαθρεπιβίβασης, αφού ο οδηγός ελέγχει αν οι επιβάτες που εισέρχονται στο όχημα ακυρώνουν εισιτήριο.
Παράλληλα, θα πωλούνται εισιτήρια μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς, στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο).
Όπως εξήγησε ο γγ Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.
Σε ερώτηση για το πώς θα προστατευθούν οι οδηγοί από φαινόμενα ληστείας, κυρίως σε επικίνδυνες περιοχές, ο κ. Σταθόπουλος είπε πως θα ζητηθεί η συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας.
Μέτρα κατά της ανταλλαγής χρησιμοποιημένων εισιτηρίων
Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο σχεδιάζουν άλλο ένα μέτρο που θα υλοποιηθεί στο επόμενο εξάμηνο και θα αφορά την ανταλλαξιμότητα χρησιμοποιημένων εισιτηρίων.
Δηλαδή, ο κάτοχος του εισιτηρίου θα έχει όφελος της εναπομείνουσας αξίας, προσκομίζοντάς το στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα της ανταλλαγής εισιτηρίων, που αποτελεί σοβαρή πηγή απώλειας εσόδων.
Σε ό,τι αφορά στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γγ Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και το Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Έλεγχοι κατά της λαθρεπιβίβασης
Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών, αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, κ. Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση.
Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), το Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
trelokouneli.gr
Στο πλαίσιο αυτό, και σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό τον γενικό
γραμματέα Μεταφορών του υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο, με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, εκτιμήθηκε πως τα μέτρα που άρχισαν να λαμβάνονται από πέρυσι το Σεπτέμβριο έχουν αποδώσει, όμως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί.
Το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου, όπως ανέφερε ο κ. Σταθόπουλος, πρόκειται να εξεταστεί το Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι των συζητήσεων. Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, στη δέσμη μέτρων συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή της εισόδου των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα του οχήματος, έως το τέλος Ιουνίου. Ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε πολλές χώρες και είναι αποτρεπτικό της λαθρεπιβίβασης, αφού ο οδηγός ελέγχει αν οι επιβάτες που εισέρχονται στο όχημα ακυρώνουν εισιτήριο.
Παράλληλα, θα πωλούνται εισιτήρια μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς, στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο).
Όπως εξήγησε ο γγ Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.
Σε ερώτηση για το πώς θα προστατευθούν οι οδηγοί από φαινόμενα ληστείας, κυρίως σε επικίνδυνες περιοχές, ο κ. Σταθόπουλος είπε πως θα ζητηθεί η συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας.
Μέτρα κατά της ανταλλαγής χρησιμοποιημένων εισιτηρίων
Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο σχεδιάζουν άλλο ένα μέτρο που θα υλοποιηθεί στο επόμενο εξάμηνο και θα αφορά την ανταλλαξιμότητα χρησιμοποιημένων εισιτηρίων.
Δηλαδή, ο κάτοχος του εισιτηρίου θα έχει όφελος της εναπομείνουσας αξίας, προσκομίζοντάς το στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα της ανταλλαγής εισιτηρίων, που αποτελεί σοβαρή πηγή απώλειας εσόδων.
Σε ό,τι αφορά στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γγ Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και το Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου, τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Έλεγχοι κατά της λαθρεπιβίβασης
Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών, αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, κ. Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση.
Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), το Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
trelokouneli.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου