Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ΑΣΥ∆ΟΤΕΣ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ∆ΙΚΗΓΟΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ


ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ», ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ
∆εκάδες καταγγελίες δέχεται η ΕΚΠΟΙΖ από καταναλωτές για παράνομες και αθέμιτες πρακτικές των εταιριών ενημέρωσης οφειλετών και των δικηγορικών γραφείων που έχουν αναλάβει κατ’ επάγγελμα εισπρακτικό ρόλο.


Με το Ν. 3758/2009 θεσπίστηκαν υποτίθεται οι κανόνες λειτουργίας των πρώην εισπρακτικών εταιριών, οι οποίες μετονομάστηκαν σε εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών. ∆ύο χρόνια αργότερα από την έναρξη της ισχύος του, ο νόμος αποδεικνύεται ανεπαρκής, έχει καταντήσει κενό γράμμα, καθώς μόνο την επωνυμία τους έχουν αλλάξει οι περισσότερες από αυτές εταιρίες και όχι τις πρακτικές τους. Παράλληλα, τον εισπρακτικό ρόλο έχουν αναλάβει πια συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία, τα οποία φυσικά δεν καλύπτονται από τον παραπάνω νόμο, λειτουργώντας σε αντίθεση με τα συναλλακτικά ήθη και τη δεοντολογία του δικηγορικού λειτουργήματος.


Αρκετές τράπεζες μάλιστα έχουν βρει και άλλον έναν τρόπο να ξεπεράσουν το σκόπελο αυτού του νόμου, που απεκδύει κάθε εισπρακτικής δυνατότητας τις εταιρίες αυτές, εκχωρώντας τις απαιτήσεις τους σε εταιρίες του εξωτερικού, χωρίς μάλιστα να προβαίνουν σε αναγγελία στους οφειλέτες, όπως ο Αστικός Κώδικας ορίζει.


Οι περισσότερες καταγγελίες των οφειλετών εστιάζονται στα εξής:
∆έχονται ενοχλήσεις καθημερινά και ̟ερισσότερες α̟ό μία φορά μέσα στην ίδια ημέρα, ενοχλούν σε ακατάλληλες ώρες και σε αρκετές ̟επρι̟πτώσεις δεν ενημερώνουν για τα στοιχεία τους, ενοχλούν σε εργασιακούς χώρους καθώς και συγγενικά ̟πρόσω̟πα των οφειλετών, ̟προσβάλλουν και ̟πιέζουν ασφυκτικά ακόμα και αδύναμες κοινωνικές ομάδες, ό̟ως συνταξιούχους και ανά̟πηρους,

διαστρεβλώνουν τις διατάξεις των νόμων και μειώνουν το ρόλο της ΕΚΠΟΙΖΩ, διάφοροι υ̟άλληλοι

αντι̟οιούνται το δικηγορικό λειτούργημα, ̟αριστάνοντας τους δικηγόρους.


Ενδεικτικά, μία από τις καταγγελίες από μέλη της ΕΚΠΟΙΖΩ , αναφέρει μεταξύ άλλων: «∆ιαμαρτύρομαι εντονότατα διότι εφόσον έχω μ̟πει στη διαδικασία διακανονισμού για χρέη μου ̟ρος τη CITIBANK, μέσω της ΕΚΠΟΙΖΩ, ενοχλούμαι συχνά με α̟ειλές και ύβρεις και σε ακατάλληλες ώρες, τόσο εγώ όσο και η οικογένειά μου, α̟πό το δικηγορικό γραφείο της κας ............, ̟που εκ̟προσω̟πεί την τρά̟επζα. Παρακαλώ ̟προστατέψτε μας διότι κινδυνεύει η ψυχική μας υγεία ̟πολύ σοβαρά».


Άλλο μέλος της ΕΚΠΟΙΖ καταγγέλλει ότι τον «επισκέφτηκαν» στον εργασιακό του χώρο δύο άνδρες από υποκατάστημα άλλης τράπεζας και τον ρωτούσαν, μπροστά σε μια πελάτισσά του, γιατί δεν καταβάλλει τις δόσεις του!
Συνήθης άλλωστε πρακτική των περισσότερων εταιριών είναι το «σπάσιμο νεύρων» με τη χρήση callcenters: ̟πραγματο̟οιούνται αυτόματα συνεχόμενες κλήσεις σε τηλέφωνα οφειλετών, μέχρι αυτοί να «σ̟πάσουν» και να α̟αντήσουν, δια̟ιστώνοντας ότι στην άλλη γραμμή βρίσκεται ένα μηχάνημα. Με αυτόν τον τρό̟ο οι εταιρίες καταφέρουν και λυγίζουν ̟ολλούς οφειλέτες, δίνοντάς τους έτσι το μάθημα την ε̟όμενη φορά να α̟αντούν με την ̟πρώτη.
Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι ο νόμος για τις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών είναι όχι μόνο ανεφάρμοστος αλλά και ελλιπής. ∆εδομένου ότι αναφέρεται μόνο στις εισπρακτικές εταιρίες, το ρόλο τους έχουν αναλάβει πια δικηγορικές εταιρίες και εισπρακτικές υπηρεσίες των τραπεζών, που έχουν αφεθεί να προσβάλλουν ανεξέλεγκτα τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της προσωπικότητας, της τιμής, του οικογενειακού ασύλου και των προσωπικών δεδομένων.
Τη μερίδα του λέοντος στις καταγγελίες των οφειλετών κατέχουν οι τράπεζες EUROBANK και CITIBANK.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί:
1. Τα Υ̟πουργεία Εργασίας και Ανά̟πτυξης και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, να ̟προβούν σε ουσιαστική τρο̟πο̟ποίηση του νόμου, ̟περιλαμβάνοντας στις ρυθμίσεις τους και τις εισ̟πρακτικές υ̟πηρεσίες των τρα̟πεζών και ορίζοντας την  ε̟ιβολή ̟προστίμων και στις τρά̟πεζες, των ο̟ποίων οι εκ̟πρόσω̟ποι ̟παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου.
Θα πρέπει επίσης να εξειδικευτεί το πλαίσιο ρυθμίσεων σχετικά με τις εκχωρήσεις χρεών από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε τρίτους, ιδίως μάλιστα σε δικηγορικά γραφεία ή εταιρίες.
2. Τους ∆ικηγορικούς Συλλόγους να ερευνήσουν τις καταγγελίες ̟που λαμβάνουν α̟πό τους οφειλέτες, σχετικά με τις ̟πρακτικές των δικηγορικών γραφείων στα ο̟ποία εκχωρούνται οι α̟αιτήσεις των τρα̟πεζών.
Για περισσότερες πληροφορίες

Τηλ. κέντρο: 210 330.44.44

Fax: 210 330.05.91

e-mail: info@ekpizo.gr

Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...