Free Sunday
Η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και η ηγεσία της ΝΔ συνεργάζονται αρμονικά για να ρίξουν ακόμα πιο χαμηλά το επίπεδο διαχείρισης του δημόσιου χρήματος και της πολιτικής ζωής της χώρας. Βενιζέλος και Σαμαράς τρέχουν να προλάβουν τις εκλογικές προθεσμίες και να «τακτοποιήσουν» τις πιο απίθανες υποθέσεις, στέλνοντας το λογαριασμό στο χρεοκοπημένο ελληνικό Δημόσιο και τους
φορολογούμενους πολίτες.
Πολιτικό πλυντήριο
Με ευθύνη του δικομματισμού η Βουλή επιβεβαίωσε την περασμένη Πέμπτη το ρόλο του πολιτικού πλυντηρίου μεγάλων διαχειριστικών σκανδάλων. «Γαλάζιοι» και «πράσινοι» βουλευτές υπερψήφισαν την πλήρη απαλλαγή της Siemens από τις ευθύνες της για την καταλήστευση του ελληνικού Δημοσίου, σε στενή συνεργασία, εννοείται, με κομματικά και κυβερνητικά στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Το οριστικό πολιτικό ξέπλυμα του σκανδάλου εμφανίστηκε στη Βουλή ως… εθνικά αναγκαίος συμβιβασμός.
Στην αρχή η κυβέρνηση Παπανδρέου μπλόκαρε την επέκταση του μετρό επειδή οι αρμόδιοι δεν ήθελαν, υποτίθεται, να λερώσουν τα χέρια τους υπογράφοντας μία ακόμη σύμβαση με την «αμαρτωλή» Siemens για την προμήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίας. Με αυτό το τέχνασμα μπήκαν στο ψυγείο 7 σταθμοί του μετρό που ήδη έχουν κατασκευαστεί αλλά δεν αποδίδονται στην κυκλοφορία και άρχισαν να τρέχουν οι προθεσμίες στο τέλος των οποίων θα πρέπει να επιστρέψουμε γύρω στα 450 εκατ. ευρώ κοινοτικών επιδοτήσεων, εφόσον δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες προθεσμίες για την κατασκευή και παράδοση του έργου. Κατασκεύασαν έτσι οι «εγκέφαλοι» της κυβέρνησης Παπανδρέου την αναγκαία πίεση για να βρεθεί ο «συμβιβασμός» με τη γερμανική πολυεθνική. Η σκοτεινή τους ιδιοτέλεια δεν τους επέτρεψε να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου με τη βοήθεια της Siemens, αφήνοντας ανοιχτή την εκκρεμότητα που έχει σχέση με προγενέστερες συμβάσεις που, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο με ένα ποσό που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ.
Ο «συμβιβασμός» του δικομματισμού με τη Siemens προβλέπει συμψηφισμό οφειλής 80 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου προς τη γερμανική εταιρεία με την υποτιθέμενη αποζημίωση για τα «λαδώματα» και τις ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές της, και «υποχρέωση» επένδυσης 200 εκατ. ευρώ της Siemens στην ελληνική οικονομία. Στην πραγματικότητα το ελληνικό Δημόσιο δεν οφείλει τίποτα στη Siemens, γιατί η τελευταία δεν ήταν συνεπής στις συμβατικές της υποχρεώσεις, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση τα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης για την ασφαλή διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τα οποία δεν παραδόθηκαν στο σύνολό τους και φυσικά δεν λειτούργησαν… Όσο για την «υποχρέωση» πραγματοποίησης επενδυτικού προγράμματος 200 εκατ. ευρώ, μοιάζει με οικονομικό και πολιτικό ανέκδοτο, εφόσον η αυτονόητη χρηματοδότηση της ελληνικής Siemens από τη μητρική εταιρεία θα «βαφτιστεί» επενδυτική υποχρέωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Siemens έχει αποδεχτεί ότι χρησιμοποίησε σε παγκόσμιο επίπεδο παράνομες μεθόδους για την εξασφάλιση παραγγελιών και έχει προχωρήσει σε συμβιβασμούς με τις αμερικανικές και τις γερμανικές Αρχές, καταβάλλοντας πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να σταματήσει η ποινική δίωξη των στελεχών της. Η Ελλάδα λοιπόν, η οποία πλήρωσε ακριβά τη μεθοδολογία που εφαρμόζει σε παγκόσμιο επίπεδο η Siemens, παραιτήθηκε, με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, των αξιώσεών της και ο δικομματισμός εμφάνισε τη σκοτεινή ιδιοτέλειά του ως εθνικά αναγκαίο «συμβιβασμό».
Μαύρο χρήμα
Μαύρο πολιτικό χρήμα υπάρχει και στην υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214, τα οποία έχουν μετατραπεί σε ένα πανάκριβο, για τον Έλληνα φορολογούμενο, πολιτικό, διαχειριστικό σίριαλ.
Είναι γνωστό το λεγόμενο σκάνδαλο Τσοχατζόπουλου που στηρίζεται στην προμήθεια από το Πολεμικό Ναυτικό τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 έναντι ενός ποσού που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ και καταβλήθηκε σε ποσοστό 75% προκαταβολικά το 2001-2002 για λόγους κατεπείγουσας κάλυψης αναγκών της εθνικής μας άμυνας. Επρόκειτο ουσιαστικά για κατεπείγουσα ανάπτυξη της βιομηχανίας μαύρου πολιτικού χρήματος, εφόσον σήμερα έχουμε παραλάβει το ένα από τα τέσσερα υποβρύχια –με αρκετά τεχνικά προβλήματα– ενώ δεν προχωρούν ικανοποιητικά οι εργασίες στα άλλα τρία.
Το σκάνδαλο Τσοχατζόπουλου δεν εμπόδισε βέβαια τον τότε πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου να προχωρήσει το 2010 στην παραγγελία δύο ακόμη γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 έναντι 1 δισ. ευρώ. Την επίμαχη συμφωνία προσυπέγραψε και ο Ευάγγελος Βενιζέλος από τη θέση του υπουργού Άμυνας, αν και σύμφωνα με την πολιτική φημολογία επρόκειτο περισσότερο για… οικογενειακή υπόθεση των Παπανδρέου και λιγότερο για πρωτοβουλία του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας.
Η δεύτερη συμφωνία για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 δικαιολογήθηκε με το πρόσχημα ότι θα αποτελούσε τη βάση για τη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Θα περνούσαν από το γερμανικό επενδυτικό σχήμα που ήθελε να απεμπλακεί, έχοντας φυσικά λεηλατήσει το δημόσιο ταμείο μέσω της πρώτης συμφωνίας για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214, στον Γαλλολιβανέζο επενδυτή Ισκαντάρ Σάφα, του οποίου οι δραστηριότητες εκτείνονται και σε ναυπηγεία της Γαλλίας που καλύπτουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού της.
Τώρα ο κ. Σάφα διαπιστώνει αυτό που ήταν γνωστό από την αρχή, ότι δηλαδή η άχρηστη παραγγελία των δύο ακόμη γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 δεν αρκεί για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ζητά την άμεση καταβολή 140 εκατ. ευρώ για ένα πρόγραμμα το οποίο ουσιαστικά δεν εκτελείται και απειλεί με απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων εάν δεν υπάρξουν πρόσθετες παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό.
ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αποφεύγουν να θέσουν τον πολυσυζητημένο επενδυτή προ των ευθυνών του και επικαλούνται τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας για να συντηρήσουν τη βιομηχανία μαύρου χρήματος που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα υποβρύχια τύπου 214 από την εποχή Τσοχατζόπουλου και έχει τεκμηριωθεί από τη γερμανική Δικαιοσύνη. Η επαγγελματική, κοινωνική στήριξη των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι υπόθεση μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, στην περίπτωση που αυτό καταστεί αναγκαίο, ενώ η βιομηχανία μαύρου χρήματος γύρω από τα υποβρύχια τύπου 214 είναι υπόθεση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η χαρά των λαθρεμπόρων
Το υπουργείο Οικονομικών και τα διακεκριμένα «πράσινα» στελέχη του προωθούν ένα ακόμη σχέδιο συντήρησης της λαθρεμπορίας και της φοροκλοπής στον τομέα των καυσίμων. Η φορολογική επιβάρυνση των Ελλήνων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τον ΦΠΑ στα καύσιμα ανέρχεται σε 6,8 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αναλογεί σε 12% των συνολικών εσόδων του Δημοσίου. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι το ελληνικό Δημόσιο θα μπορούσε να αυξήσει τα ετήσια έσοδα από τη φορολογία των καυσίμων στα 7,5-8 δισ. ευρώ και γύρω στο 15% των συνολικών εσόδων εάν προχωρούσε στην πάταξη των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας και φοροκλοπής. Θεωρούν ότι η άρνηση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει στην πλήρη εξίσωση της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη συντήρηση ή και την ανάπτυξη των παράνομων κερδοσκοπικών κυκλωμάτων. Προτείνουν μάλιστα μείωση της φορολογίας του πετρελαίου κίνησης, ώστε η εξίσωση προς τα πάνω της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης να είναι λιγότερο επώδυνη από κοινωνική άποψη.
Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπόσχονται πάντα τον ηλεκτρονικό έλεγχο των εισροών-εκροών στον τομέα των καυσίμων για την «επόμενη τετραετία», συντηρώντας καταστάσεις που δημιουργούν παράνομα κέρδη δισεκατομμυρίων σε ετήσια βάση. Ακόμη και σήμερα, που το κόστος των καυσίμων είναι εξοντωτικό για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε πλήρη οικονομική αδυναμία, ο δικομματισμός κάνει ό,τι μπορεί για να συνεχιστεί η λεηλασία του δημόσιου χρήματος από τους επιτήδειους.
Μεγάλη Δευτέρα
Το νέο ηγετικό δίδυμο του δικομματισμού Βενιζέλος-Σαμαράς δεν αφήνει τίποτα στην τύχη σε ό,τι αφορά τη νομή της εξουσίας. Τη Μεγάλη Δευτέρα η κοινοβουλευτική πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ θα εγκρίνει τροπολογία με την οποία τα κόμματα θα αντλήσουν από τον κρατικό προϋπολογισμό γύρω στα 40 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις άμεσες οικονομικές τους ανάγκες. Οι ίδιοι βουλευτές που ψήφισαν τη μείωση του επιδόματος ανεργίας από τα 460 στα 380 ευρώ το μήνα, επειδή δεν μπόρεσαν να βρουν ισοδύναμα μέτρα ύψους 350 εκατ. ευρώ, θα αυτοεξυπηρετηθούν και πάλι σε βάρος του δημόσιου ταμείου και του δημόσιου συμφέροντος.
Με την τροπολογία που πρόκειται να ψηφιστεί, τα κόμματα θα πάρουν την τέταρτη δόση της κρατικής επιδότησης του 2011 και τις δύο πρώτες δόσεις του 2012 χωρίς να δεχτούν οποιαδήποτε μείωση στα χρήματα που αντλούν σε ετήσια βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό και χωρίς να περιμένουν τη μείωση των ψήφων τους στις εκλογές του Μαΐου, η οποία θα οδηγήσει, με βάση τους κανόνες που ισχύουν, και στη μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης έχει ζητήσει τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί, όπως λέει, είναι αδιανόητο να παίρνουν τα κόμματα πρόσθετα χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό σε μια περίοδο κατά την οποία οι περισσότεροι συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Με δική του πρωτοβουλία, υπήρξε ονομαστική ψηφοφορία και στο θέμα του «ξεπλύματος» του σκανδάλου της Siemens. Οι μόνοι που αξιοποίησαν την ευκαιρία για να υπερασπιστούν την τιμή τους από το χώρο του δικομματισμού ήταν ο Απόστολος Κακλαμάνης, ο οποίος φρόντισε να λείπει από την ψηφοφορία, και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άννα Νταλάρα, η οποία βρήκε το κουράγιο να δηλώσει «παρούσα».
φορολογούμενους πολίτες.
Πολιτικό πλυντήριο
Με ευθύνη του δικομματισμού η Βουλή επιβεβαίωσε την περασμένη Πέμπτη το ρόλο του πολιτικού πλυντηρίου μεγάλων διαχειριστικών σκανδάλων. «Γαλάζιοι» και «πράσινοι» βουλευτές υπερψήφισαν την πλήρη απαλλαγή της Siemens από τις ευθύνες της για την καταλήστευση του ελληνικού Δημοσίου, σε στενή συνεργασία, εννοείται, με κομματικά και κυβερνητικά στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Το οριστικό πολιτικό ξέπλυμα του σκανδάλου εμφανίστηκε στη Βουλή ως… εθνικά αναγκαίος συμβιβασμός.
Στην αρχή η κυβέρνηση Παπανδρέου μπλόκαρε την επέκταση του μετρό επειδή οι αρμόδιοι δεν ήθελαν, υποτίθεται, να λερώσουν τα χέρια τους υπογράφοντας μία ακόμη σύμβαση με την «αμαρτωλή» Siemens για την προμήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίας. Με αυτό το τέχνασμα μπήκαν στο ψυγείο 7 σταθμοί του μετρό που ήδη έχουν κατασκευαστεί αλλά δεν αποδίδονται στην κυκλοφορία και άρχισαν να τρέχουν οι προθεσμίες στο τέλος των οποίων θα πρέπει να επιστρέψουμε γύρω στα 450 εκατ. ευρώ κοινοτικών επιδοτήσεων, εφόσον δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες προθεσμίες για την κατασκευή και παράδοση του έργου. Κατασκεύασαν έτσι οι «εγκέφαλοι» της κυβέρνησης Παπανδρέου την αναγκαία πίεση για να βρεθεί ο «συμβιβασμός» με τη γερμανική πολυεθνική. Η σκοτεινή τους ιδιοτέλεια δεν τους επέτρεψε να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου με τη βοήθεια της Siemens, αφήνοντας ανοιχτή την εκκρεμότητα που έχει σχέση με προγενέστερες συμβάσεις που, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο με ένα ποσό που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ.
Ο «συμβιβασμός» του δικομματισμού με τη Siemens προβλέπει συμψηφισμό οφειλής 80 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου προς τη γερμανική εταιρεία με την υποτιθέμενη αποζημίωση για τα «λαδώματα» και τις ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές της, και «υποχρέωση» επένδυσης 200 εκατ. ευρώ της Siemens στην ελληνική οικονομία. Στην πραγματικότητα το ελληνικό Δημόσιο δεν οφείλει τίποτα στη Siemens, γιατί η τελευταία δεν ήταν συνεπής στις συμβατικές της υποχρεώσεις, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση τα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης για την ασφαλή διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τα οποία δεν παραδόθηκαν στο σύνολό τους και φυσικά δεν λειτούργησαν… Όσο για την «υποχρέωση» πραγματοποίησης επενδυτικού προγράμματος 200 εκατ. ευρώ, μοιάζει με οικονομικό και πολιτικό ανέκδοτο, εφόσον η αυτονόητη χρηματοδότηση της ελληνικής Siemens από τη μητρική εταιρεία θα «βαφτιστεί» επενδυτική υποχρέωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Siemens έχει αποδεχτεί ότι χρησιμοποίησε σε παγκόσμιο επίπεδο παράνομες μεθόδους για την εξασφάλιση παραγγελιών και έχει προχωρήσει σε συμβιβασμούς με τις αμερικανικές και τις γερμανικές Αρχές, καταβάλλοντας πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να σταματήσει η ποινική δίωξη των στελεχών της. Η Ελλάδα λοιπόν, η οποία πλήρωσε ακριβά τη μεθοδολογία που εφαρμόζει σε παγκόσμιο επίπεδο η Siemens, παραιτήθηκε, με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, των αξιώσεών της και ο δικομματισμός εμφάνισε τη σκοτεινή ιδιοτέλειά του ως εθνικά αναγκαίο «συμβιβασμό».
Μαύρο χρήμα
Μαύρο πολιτικό χρήμα υπάρχει και στην υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214, τα οποία έχουν μετατραπεί σε ένα πανάκριβο, για τον Έλληνα φορολογούμενο, πολιτικό, διαχειριστικό σίριαλ.
Είναι γνωστό το λεγόμενο σκάνδαλο Τσοχατζόπουλου που στηρίζεται στην προμήθεια από το Πολεμικό Ναυτικό τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 έναντι ενός ποσού που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ και καταβλήθηκε σε ποσοστό 75% προκαταβολικά το 2001-2002 για λόγους κατεπείγουσας κάλυψης αναγκών της εθνικής μας άμυνας. Επρόκειτο ουσιαστικά για κατεπείγουσα ανάπτυξη της βιομηχανίας μαύρου πολιτικού χρήματος, εφόσον σήμερα έχουμε παραλάβει το ένα από τα τέσσερα υποβρύχια –με αρκετά τεχνικά προβλήματα– ενώ δεν προχωρούν ικανοποιητικά οι εργασίες στα άλλα τρία.
Το σκάνδαλο Τσοχατζόπουλου δεν εμπόδισε βέβαια τον τότε πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου να προχωρήσει το 2010 στην παραγγελία δύο ακόμη γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 έναντι 1 δισ. ευρώ. Την επίμαχη συμφωνία προσυπέγραψε και ο Ευάγγελος Βενιζέλος από τη θέση του υπουργού Άμυνας, αν και σύμφωνα με την πολιτική φημολογία επρόκειτο περισσότερο για… οικογενειακή υπόθεση των Παπανδρέου και λιγότερο για πρωτοβουλία του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας.
Η δεύτερη συμφωνία για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 δικαιολογήθηκε με το πρόσχημα ότι θα αποτελούσε τη βάση για τη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Θα περνούσαν από το γερμανικό επενδυτικό σχήμα που ήθελε να απεμπλακεί, έχοντας φυσικά λεηλατήσει το δημόσιο ταμείο μέσω της πρώτης συμφωνίας για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214, στον Γαλλολιβανέζο επενδυτή Ισκαντάρ Σάφα, του οποίου οι δραστηριότητες εκτείνονται και σε ναυπηγεία της Γαλλίας που καλύπτουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού της.
Τώρα ο κ. Σάφα διαπιστώνει αυτό που ήταν γνωστό από την αρχή, ότι δηλαδή η άχρηστη παραγγελία των δύο ακόμη γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 δεν αρκεί για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ζητά την άμεση καταβολή 140 εκατ. ευρώ για ένα πρόγραμμα το οποίο ουσιαστικά δεν εκτελείται και απειλεί με απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων εάν δεν υπάρξουν πρόσθετες παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό.
ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αποφεύγουν να θέσουν τον πολυσυζητημένο επενδυτή προ των ευθυνών του και επικαλούνται τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας για να συντηρήσουν τη βιομηχανία μαύρου χρήματος που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα υποβρύχια τύπου 214 από την εποχή Τσοχατζόπουλου και έχει τεκμηριωθεί από τη γερμανική Δικαιοσύνη. Η επαγγελματική, κοινωνική στήριξη των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι υπόθεση μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, στην περίπτωση που αυτό καταστεί αναγκαίο, ενώ η βιομηχανία μαύρου χρήματος γύρω από τα υποβρύχια τύπου 214 είναι υπόθεση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η χαρά των λαθρεμπόρων
Το υπουργείο Οικονομικών και τα διακεκριμένα «πράσινα» στελέχη του προωθούν ένα ακόμη σχέδιο συντήρησης της λαθρεμπορίας και της φοροκλοπής στον τομέα των καυσίμων. Η φορολογική επιβάρυνση των Ελλήνων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τον ΦΠΑ στα καύσιμα ανέρχεται σε 6,8 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αναλογεί σε 12% των συνολικών εσόδων του Δημοσίου. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι το ελληνικό Δημόσιο θα μπορούσε να αυξήσει τα ετήσια έσοδα από τη φορολογία των καυσίμων στα 7,5-8 δισ. ευρώ και γύρω στο 15% των συνολικών εσόδων εάν προχωρούσε στην πάταξη των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας και φοροκλοπής. Θεωρούν ότι η άρνηση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει στην πλήρη εξίσωση της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη συντήρηση ή και την ανάπτυξη των παράνομων κερδοσκοπικών κυκλωμάτων. Προτείνουν μάλιστα μείωση της φορολογίας του πετρελαίου κίνησης, ώστε η εξίσωση προς τα πάνω της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης να είναι λιγότερο επώδυνη από κοινωνική άποψη.
Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υπόσχονται πάντα τον ηλεκτρονικό έλεγχο των εισροών-εκροών στον τομέα των καυσίμων για την «επόμενη τετραετία», συντηρώντας καταστάσεις που δημιουργούν παράνομα κέρδη δισεκατομμυρίων σε ετήσια βάση. Ακόμη και σήμερα, που το κόστος των καυσίμων είναι εξοντωτικό για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε πλήρη οικονομική αδυναμία, ο δικομματισμός κάνει ό,τι μπορεί για να συνεχιστεί η λεηλασία του δημόσιου χρήματος από τους επιτήδειους.
Μεγάλη Δευτέρα
Το νέο ηγετικό δίδυμο του δικομματισμού Βενιζέλος-Σαμαράς δεν αφήνει τίποτα στην τύχη σε ό,τι αφορά τη νομή της εξουσίας. Τη Μεγάλη Δευτέρα η κοινοβουλευτική πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ θα εγκρίνει τροπολογία με την οποία τα κόμματα θα αντλήσουν από τον κρατικό προϋπολογισμό γύρω στα 40 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις άμεσες οικονομικές τους ανάγκες. Οι ίδιοι βουλευτές που ψήφισαν τη μείωση του επιδόματος ανεργίας από τα 460 στα 380 ευρώ το μήνα, επειδή δεν μπόρεσαν να βρουν ισοδύναμα μέτρα ύψους 350 εκατ. ευρώ, θα αυτοεξυπηρετηθούν και πάλι σε βάρος του δημόσιου ταμείου και του δημόσιου συμφέροντος.
Με την τροπολογία που πρόκειται να ψηφιστεί, τα κόμματα θα πάρουν την τέταρτη δόση της κρατικής επιδότησης του 2011 και τις δύο πρώτες δόσεις του 2012 χωρίς να δεχτούν οποιαδήποτε μείωση στα χρήματα που αντλούν σε ετήσια βάση από τον κρατικό προϋπολογισμό και χωρίς να περιμένουν τη μείωση των ψήφων τους στις εκλογές του Μαΐου, η οποία θα οδηγήσει, με βάση τους κανόνες που ισχύουν, και στη μείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρης έχει ζητήσει τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας στο συγκεκριμένο θέμα, γιατί, όπως λέει, είναι αδιανόητο να παίρνουν τα κόμματα πρόσθετα χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό σε μια περίοδο κατά την οποία οι περισσότεροι συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Με δική του πρωτοβουλία, υπήρξε ονομαστική ψηφοφορία και στο θέμα του «ξεπλύματος» του σκανδάλου της Siemens. Οι μόνοι που αξιοποίησαν την ευκαιρία για να υπερασπιστούν την τιμή τους από το χώρο του δικομματισμού ήταν ο Απόστολος Κακλαμάνης, ο οποίος φρόντισε να λείπει από την ψηφοφορία, και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άννα Νταλάρα, η οποία βρήκε το κουράγιο να δηλώσει «παρούσα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου